måndag 11 juli 2011

Wastelands+ Mattias rollperson.

The cutting edge of game design.

Jag ska enligt tärningarna spela en 46+årig, högerhänt, 177 cm/87 kg, Marodör uppväxt innan katastrofen.
Hela hans familj lever (men jag vet inget om vilka de är), han är från Frankrike, har blont krulligt hår (fuskar och rullar två gånger) som han rakar på sidorna, han har blå ögon och saknar utmärkande drag i ansiktet. Han är tjuvaktig och oärlig, det han värderar högst är Vänner... dessutom har han varit ledare för en motståndsgrupp.
Han är beväpnad med en Bajonett och en Hagelbössa (3 patroner), han färdas i Bil!

2 kommentarer:

  1. Hej, mitt namn är Gunilla Johnsson och jag vet inte så mycket om sådant här spel som nämns. Däremot ska jag be att som mor tacka innerligt för denna sida. Min yngsta son Martin, råkade ut för en olycka i skärgården för tre år sedan. Sedan dess har syrebristen förstört mycket motorik och rörlighet i kroppen, och möjlighet att bearbeta svårare frågor, alls. Livet efter olyckan blev nästintill outhärdligt och Stefan, min sambo lämnade oss. Trotts att kommunen hjälpte Martin och mig på onsdagar hade jag knappt krafter kvar att bry mig om de andra barnen eller mig själv. I Oktober 2010 försökte jag ta mitt och martins liv med sömntabletter men misslyckades. Vändningen kom för några månader sedan när jag hittade Martin vid datorn, han har aldrig kunnat sitta still långa perioder på grund av nervskadorna men nu fann jag honom sitta fixerad vid skärmen. Dag efter dag rullade han till sin skärm och plötsligt började ovana ljud höras i huset, skratt! Martin skrattade, prisa jesus! Livet hade äntligen börjat vänt tänkte jag. Och vad var det Martin hade hittat, jo dig. Det var du Mattias som hjälpte oss ur mörkret. Nu samlas vi tillsammans och läser tabeller med gott hummör, katter och demoner. Du ger oss ljus, och vi har så mycket att tacka dig för. Så ifrån hjärtat, tack Mattias! Ps. skulle ni vilja göra något om Mutant Chronicles vore det jätteroligt, kram!

    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Mutant Chronicles kan mycket väl tänkas komma.

    SvaraRadera