måndag 11 juli 2011

Hur ser du ut i framtiden?

Jag bläddrar i Wastelands. Ska bli spännande att se vad jag tycker om reglerna. När jag var ett skrutt och endast hade spelat Drakar och Demoner så funkade de inte alls. Nåja, man rullar ungefär allt när man gör RP. Man rullar grundegenskaper, ålder, längd, utseende... och hur snygg blir man inte? Ett smakprov:

Frisyr 2T10.
2. Tuppkam.
3-4. Mohikan.
5-6. Snaggad.
7-8. Långt.
9-10. Kortklippt.
11-12. Lockigt.
13-14. Rakad på sidorna.
15-16. Rakad på ena sidan. (ingen T2 för sida)
17-18. Krulligt.
19. Flintskallig.
20. Valfritt.

Att använda 2T10 bara för att få in "valfritt" är ju ett stort svek, jag saknar 8 resultat. Och varför både krulligt och Lockigt? Nåja framtiden såg annorlunda ut förr. En modern "framtida frisyr" tabell skulle ju snarare se ut såhär:

1. Långt. (i cool färg, se separat T100-färg tabell)
2. Dreads. (i cool färg, se separat T100-färg tabell)
3. Normal och tråkig samtida frisyr. (bara på hjälten)
4. Rakat. (90% chans till tribal på svålen)

Men det vore roligare med:

1.

2.

3. Osv...

Jag behöver en ordentlig hög med utseendetabeller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar